5.30.2007

bayragimizseyianlatiyor

Aşağıda "grande raportagem" adlı bir derginin reklam kampanyasi var. abiler sanirim gordugum en sahane kampanyalardan birini yapmislar. ama yine de biraz kolpa.. nerede bizim "kirmizi sehit kani ay yildiz da bildigin ay yildiz" edasi..


Angola

arkadas ben bayraginda çark ve pala olan ülkeden korkarim. milli takimlarinin basarili oldugu bir gecede palalar ile neler yapabileceklerini aklima dahi getirmek istemiyorum. her neyse resimdeki sarilar yani bayraktakiler saglik hizmetine ulasabilen insanlari, siyahlar sıtmalıları, kirmizilar da aidslileri gosteriyor. aidsliler ile sitmalilar birbirine esit gosterilmisken bir insanin ayni zamanda hem aids hem sıtma olamayacagini gorup rahatliyoruz. burada sıtma ile bogusan uluslara sesleniyorum "aids olun rahatlayin"
Brezilya

Brazilll lalalala... beynimi yedi şu fenerbahçe.. Yeşiller 10 dolarin altinda calisanlari, sarilar 100 dolarin altinda calisanlar, maviler bin dolarin altina calisanlari beyazlar da yüzbin dolarin altina calisanlari gostermis burada.. benim bildigim brezilya bayraginin ortasinda bir yazi yazar. o yaziyi kaldirmislar. o yaziyi da ben soylemek istiyorum "çalışıp çalışmamayi siklemeyecek kadar samba ile mesgul olanlar"
Burkina Faso

burkina faso nun tam olarak dünyadaki yerinden haberim olmasa da cok acikli bir bayraklari var. kirmizi bir yasina gelmeden ölen cocuklar yesil 3 yasina gelmeden ölen cocuklar sari ise yetisen cocuklar.. ben burkina fasolularin bir sekilde su tosbasi olduguna inanirim bu posterden sonra.. bol bol yapalim nasilsa ölüyor mantalitesi giden bu arkadaslar muhtemelen 150 tane doguruyorlar sonrasinda kalan 4 ü ile yasliliklarini garantiye aliyorlar..
Çin

bence dünyada birileri "nerede o eski zamanlar" diyecekse cinliler demeli.. ayni anda derseler fakat kulaklarimiz aciyabilir.. her neyse kirmizilar 14 yasin altinda calisanlar, emekciler.. sarilar 14 yasin üstünde calisanlar.. hayir bir de üzülmemi bekliyorsaniz yaniliyorsunuz.. calissin pic kurulari. ipneler ucuz yapicaz diye ürünleri 2 yasinda atiliyorlar sektore..

Kolombiya

ah işte yasliligimi gecirmek istedigim ülke kolombiya.. kirmizi muz ihracati, mavi kahve ihracati, sari kokain ihracati.. kolombiya kahvesi ve kolombiya muzu yedigimiz tattigimiz seyler. hakketten ihrac ediyorlarmis. fakat kolombiya kokaini ben daha once hic duymamistim. "abi sahane kolombiya kokaini geldi keseyim 10 gram?" demedi kimse.. böyle olunca çakma bir bayrak olmus bu.. sariyi kaldiralim..

Avrupa birligi



Avrupa birliginin bayraginda sari petrol üretimini mavi ise petrol tüketimini gosteriyor. tüketim tamam da o kadar cok petrolu hangi arada üretiyorlar? ulen biz dibindeyiz irak in iran in biz o kadar üretemiyoruz.. ipnelere bak ya "siz de yok olm petrol" diyip arada teee oradan kablo uzatip cekiyorlar petrolumuzu.. bor var ama yarin bir gün babanizi belliycez..

Somali

somali.. maviler kukusal sakatlik gecirenler, beyazlar ise gecirmeyenler.. birileri somaliye gazoz kapagi acacagi yollarsa sevinirim..
ABD

beyazlar irak'da savasa karsi olanlar ve kirmizilar savasa katilanlar, maviler ise irak in nerede oldugunu bilmeyenler.. gordugunuz üzere yildizlar dahi savasa karsi (bayrak sahane ama )

1 comment:

rosa.. said...

öncelikle hangi aralık yazdın bu yazıyı diyorum ve tebrik ediyorum,,peki bizim bayrağımız ne anlama gelirdi acaba incelesek?